De unde știu dacă filtrul de particule este înfundat?

  • În bord se aprinde lampa "martor DPF"
  • Mașina nu trage corespunzător, pierde puterea.
  • Se limitează turația motorului
  • Se aude "zgomot de injecție" la accelerare
  • Crește nivelul uleiului în baie
  • Crește consumul de combustibil
  • Regenerarea se efectuează foarte des
  • Scoate fum alb, cu miros înțepător

De ce s-a înfundat filtrul de particule?

  • Mersul îndelungat în regim urban
  • Lampa "martor motor" aprinsă în bord.
  • Probleme tehnice la motor: injectoare, EGR, bujii, clapetă aer, debitmetru, turbosuflantă, senzori, sonde lambda, SCR, etc.
  • Lipsa aditivilor de tratare a gazelor de evacuare sau nefuncționarea sistemului.
  • Utilizarea unui ulei necorespunzător sau neresetarea intervalului de service și a calității uleiului motor.
  • Mașina are peste 250000 km.

Cu ce s-a înfundat filtrul de particule?

Calamină, ca rezultat al arderii necorespunzătoare a combustibilului în motor.

  • Probleme ale sistemului de injecție de motorină
  • Probleme cu compresia în cameră de ardere
  • Probleme cu bujiile sau releul de bujii
  • Probleme cu sistemul de supraalimentare sau cu turbosuflanta

Cenușa, ca rezultat al arderii uleiului de motor:

  • Utilizarea unui ulei necorespunzător, nerecomandat
  • Consum de ulei motor: turbosuflantă uzată, motor uzat, epurator înfundat, etc.

Cum se curăță filtrul de particule?

Prin regenerare

  • Pasivă: se face în timpul mersului în regim de autostradă (la o încărcare a DPF-ului sub 20%)
  • Activă: se face la cererea calculatorului mașinii prin creșterea temperaturii gazelor de evacuare la 600-800°C, prin utilizarea postinjectiei sau injectiei de motorină în evacuare folosind al 5-lea injector. (la o încărcare a DPF-ului între 20% - 40%)
  • Forțată: se face în service, fiind o procedură utilizată sub supraveghere. (la o încărcare a DPF-ului sub 60%)

Prin curățare chimică sau termică pe stand sau pe mașină.

  • Recomandăm curățarea chimică, pe stand, fiind utilizate substanțe chimice profesionale și un jet de apă și aer la o temperatură și presiune corespunzătoare, monitorizate și reglate în funcție de capacitatea DPF-ului și de gradul de încărcare al acestuia.

Câteva sfaturi utile atunci când filtrul are probleme

Mergeți de îndată la service

Dacă aveți în bord aprins "martor motor" sau "martor DPF", mergeți de îndată la service.

Alegeți un service profesionist

Alegeti un service care are profesionisti, nu încercați să rezolvați "ieftin" problemele apărute.

Folosiți uleiuri cu norme corespunzătoare

La schimbul uleiului trebuie să țineți cont că acesta să corespundă specificațiilor tehnice date de producător, iar intervalul de service și durata de viață a uleiului să fie resetate.

Fumul nu este normal

Dacă mașina scoate fum alb, albastru sau negru, mergeți de îndată la service.

Regenerarea din tester nu este întotdeauna potrivită

Nu efectuați regenerări forțate dacă motorul are probleme tehnice.

Alegeți curățarea pe stand dacă este necesară

Curățarea DPF-ului pe stand este "cea mai sănătoasă" metodă.

Completați procedura de curățare

După curățarea DPF-ului pe stand și remontarea acestuia pe mașină, solicitați o regenerare forțată care să fie "efectuată cu succes".

Nu uita de AdBlue

Nu uitați să verificați periodic nivelul aditivului de tratare a gazelor de evacuare.

Un DPF înfundat poate fi mai grav decât crezi

Un DPF înfundat poate distruge: injectoarele, EGR-ul, clapeta de accelerație, turbosuflanta, senzorii de temperatură, senzorul de presiune diferențială, sondele lambda, chiar și motorul.

Nu anula DPF-ul

Nu anulați DPF-ul. Este o decizie total neinspirată, care nu afectează doar mediul înconjurător, ci și funcționarea corectă a mașinii

Intră în legătura cu noi

0769 077 600