Calamină, ca rezultat al arderii necorespunzătoare a combustibilului în motor.
Cenușa, ca rezultat al arderii uleiului de motor:
Prin regenerare
Prin curățare chimică sau termică pe stand sau pe mașină.
Dacă aveți în bord aprins "martor motor" sau "martor DPF", mergeți de îndată la service.
Alegeti un service care are profesionisti, nu încercați să rezolvați "ieftin" problemele apărute.
La schimbul uleiului trebuie să țineți cont că acesta să corespundă specificațiilor tehnice date de producător, iar intervalul de service și durata de viață a uleiului să fie resetate.
Dacă mașina scoate fum alb, albastru sau negru, mergeți de îndată la service.
Nu efectuați regenerări forțate dacă motorul are probleme tehnice.
Curățarea DPF-ului pe stand este "cea mai sănătoasă" metodă.
După curățarea DPF-ului pe stand și remontarea acestuia pe mașină, solicitați o regenerare forțată care să fie "efectuată cu succes".
Nu uitați să verificați periodic nivelul aditivului de tratare a gazelor de evacuare.
Un DPF înfundat poate distruge: injectoarele, EGR-ul, clapeta de accelerație, turbosuflanta, senzorii de temperatură, senzorul de presiune diferențială, sondele lambda, chiar și motorul.
Nu anulați DPF-ul. Este o decizie total neinspirată, care nu afectează doar mediul înconjurător, ci și funcționarea corectă a mașinii