De unde știu dacă injectoarele sunt defecte?

  • Motorul pornește greu
  • Mersul motorului neregulat în relanti
  • Fum alb în relanti
  • Fum alb sau negru în timpul accelerării
  • Teava de evacuare noxe este neagră, umedă, uleioasă
  • Test de emisii eșuat
  • Lipsa puterii la accelerare sau motorul nu se turează
  • Întreruperi în relanti sau în sarcină
  • Zgomote metalice deranjante la accelerare în sarcină
  • Creșterea consumului de combustibil
  • Martori aprinși în bord
  • Corecții / valori de compensare mari (la diagnoză / tester)
  • Nivel crescut în baia de ulei

De ce s-au defectat injectoarele?

  • Motorină de calitate inferioară, benzină alimentată din greșeală, apă în motorină
  • Impurități în sistemul de alimentare, filtru de combustibil nu este schimbat la timp sau a fost de calitate inferioară
  • Circulația frecventă cu rezervorul la minim
  • Componentele sistemului de injecție supraîncălzite, temperate
  • Circulația frecventă în regim redus de viteză, cu turații inferioare
  • Alte componente motor defecte: EGR, clapetă de accelerație, DPF infundat, etc
  • Intervenții neprofesioniste la sistemele de injecție
  • Uzură normală, dacă mașina are peste 250000 km

Ce verificăm la un injector

  • Presiunea de deschidere a duzei injectorului
  • Etanșeitatea duzei injectorului
  • Etanșeitatea returului injectorului
  • Cantitatea de combustibil scoasă pe retur în diferite regimuri de verificare
  • Parametrii bobinei sau ai elementului piezo
  • Starea și aspectul duzei injectorului

Câteva sfaturi utile atunci când sistemul de injecție are probleme:

Martorii aprinși nu sunt normali

Dacă aveți în bord aprins “martor motor”, mergeți de îndată la service.

Alegeți un service autorizat

Alegeți un service care are profesioniști, nu încercați să rezolvați “ieftin” problemele apărute.

Aveți grijă la schimbul de filtre

La schimbul filtrului de combustibil trebuie să țineți cont că acesta să fie de calitate, iar aerisirea sistemului de injectie să se facă conform indicațiilor producătorului. (Exemplu: este foarte importantă aerisirea cu comandă de la tester)

Fumul nu este normal

Dacă mașina scoate fum alb, albastru sau negru, mergeți de îndată la service.

Injectoarele second hand pot fi la fel de problematice ca cele pe care le aveți deja

Nu înlocuiți injectoarele cu unele second hand decât după ce aveți certitudinea că acestea sunt verificate și corespund din punct de vedere tehnic.

Recomandăm să reparați injectoarele

Repararea (nu recondiționarea) injectorului este cea mai indicată soluție.

Codarea injectoarelor de către service-ul auto este necesară

După înlocuirea injectoarelor, nu uitați să memorati codul acestora în ECU.

Alimentați din timp

Nu circulați preponderent cu rezervorul la minim. Motorina se încălzește și își pierde proprietățile, afectând astfel sistemul de injectie.

Injectoarele defecte pot afecta și alte piese în timp

Injectoarele defecte pot distruge: turbosuflanta, EGR-ul și DPF-ul (se pot infunda mult mai ușor), SCR-ul, chiulasa, garnitura de chiulasa, pistoanele (se pot topi), etc.

Reparați injectoarele la timp

Nu neglijați problemele la injectoare! Este o decizie total neinspirată!

Intră în legătura cu noi

0769 077 600